گاهی برای انتخاب زمان سفر به بعضی از فصول سال کم لطفی می‌کنیم. اکثریت افراد برای ایران‌گردی، تعطیلات نوروز یا فصل تابستان را به‌دلیل تعطیلی مدارس در این ایام و همچنین بلندی روز و مناسب بودن شرایط جوی آب و هوا، بیش‌تر می‌پسندند در حالی که مناطقی در ایران وجود دارند که تماشای غوغای رنگ و طبیعت پاییزی آن‌ها، ارزش عجین شدن با سرمای برف و باران پاییزی را دارد. سفر در پاییز ، رمانتیک‌ترین سفر تاریخ زندگی‌تان خواهد شد. به‌خصوص برای شما زوج‌های جوان که دغدغه‌ی تعطیلی مدرسه‌ی بچه‌ها را ندارید. با  مجله گردشگری سفرزون همراه باشید تا زیبا‌ترین نقاط پاییزی ایران را طور دیگری بشناسیم.

تالاب کرد‌خورد و لمس تفاوت در سفر در پاییز

تالاب کرد‌خورد یکی از بهترین جاها برای سفر در پاییز

تالاب کرد‌خورد یکی از بهترین جاها برای سفر در پاییز

زیبایی تالاب فصلی «کرد‌خورد»، که به‌نام تالاب «آق‌گل» نیز معروف است؛ مثال زدنی است. این تالاب مابین استان مرکزی و همدان، در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی ملایر، فضای دل‌انگیزی را در پاییز سهم خود کرده است. با شروع فصل پاییز و بارندگی، به مدد برف‌های ذوب شده، نهر‌های فصلی و طغیان رودخانه‌ها، تالاب آق‌گل متولد می‌شود و مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی از مناطق سرد‌سیری همچون روسیه، قفقاز و اسکاندیناوی، زیبایی آن را دو‌چندان می‌کند.

تالاب کرد‌خورد که غنی‌ترین تالاب غرب کشور برای پذیرایی از ۴۶ گونه پرنده‌ی مهاجر همچون فلامینگوی بزرگ و بوتیمار کوچک است؛ در کنار پوشش گیاهی چشم‌نواز اطراف خود و هم‌نشینی با کوه بلند قامت «کت» که ارتفاعی نزدیک به ۲ ‌هزار متر دارد؛ در فصل پاییز، رویایی‌ترین چهره‌ی طبیعت را به شما نشان می‌دهد.

درخشش اوان در الموت پاییزی

دریاچه اوان ، زیستگاهی زیبا با دنیایی کوهستانی و آبی

دریاچه اوان ، زیستگاهی زیبا با دنیایی کوهستانی و آبی

دریاچه اوان در نیمه‌ی شمالی «الموت» و در دامنه‌ی «خشچال» واقع شده است. چهار روستای «اوان»، «ورین»، «زواردشت» و «زرآباد»، دور دریاچه‌ی اوان حلقه زده‌اند. بیش‌ترین حجم آب این دریاچه از طریق منابع زیر‌زمینی بستر آن تامین می‌شود. اوان در تمام فصول جذابیت‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد که در فصل پاییز به نعمت طبیعت ۴ روستای هم‌جوارش ، فضای بکر و منحصر‌به‌فردی را به گردشگران خود نشان می‌دهد؛ فضایی که با سفر پاییزی پرندگان مهاجر ادامه مطلب.

 بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.


مجله‌ی گردشگری تالاب ,پاییز ,اوان ,پاییزی ,دریاچه ,کرد‌خورد ,تالاب کرد‌خورد ,دریاچه اوان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ میهن استون , جامع ترین سایت سنگ ایران پنل اس ام اس رویز اس ام اس Rezhiw بازاریاب فضای مجازی اجناس فوق العاده مقاله دونی ابزار وبلاگ , قالب وبلاگ , کد جاوا اسکریپت تک سایت