«بک پکری» اصطلاحی جهانی‌ست برای سفر‌کردن مسافری با یک کوله پشتی. کوله‌ای با تمام تجهیزات سفر که شامل غذا و وسایل مورد نیاز کمپینگ و پیاده­‌روی است. بک‌پکرها وسایل خود را در این کوله جمع کرده و سفر خود را آغاز می­‌کنند. سفر با کم‌ترین هزینه ممکن به هر نقطه‌ای که دل‌شان می‌خواهد. این نوع سفرها معمولا برای علاقه­‌مندان به طبیعت­‌گردی است. این مطلب برای کسانی است که کوله‌ گردی در ایران را دوست دارند. اگر اهل ماجراجویی باشید می­‌توانید برای سفری ارزان برنامه‌ریزی کنید تا با هزینه‌­ی فوق العاده کم، سفری پر ماجرا را با برداشتن کوله‌ی خود آغاز کرده و برای مدتی نامعلوم به گشت‌و‌گذار بپردازید. در این مطلب مجله گردشگری سفرزون درمورد ۱۰ جای مجبوب کوله گردی در ایران مطلبی آماده کرده‌ایم تا در صورتی‌که قصد «بک پکری» دارید با نقاط مختلف ایران که برای این سبک سفرها مناسب است، دقیق‌تر آشنا شوید.

یک گشت‌وگذار منحصر‌به‌فرد با کوله گردی در ایران

backpacker روش خلاقانه سفر در ایران

backpacker روش خلاقانه سفر در ایران

ایران مملو از طبیعت‌های زیبا، فرهنگ‌های متنوع و تاریخ غنی است که سفر کوله ­پشتی ­گردی در آن می­‌تواند به یکی از لذت­‌بخش‌ترین تجربه­‌ها تبدیل شود. ما در این مطلب نقاطی از ایران که برای این نوع سفرها مناسب است را معرفی کردیم. مکان‌هایی که نه تنها مسافران می‌توانند در آن‌جا همدیگر را ملاقات کنند بلکه تجربه‌ی تنوع فرهتگی و جغرافیایی ایران و مردم آن مناطق را هم می­‌توانند به‌طور کامل درک و تجربه کنند.

قشم و جزیره هرمز یکی از گزینه‌های محبوب

نمایی از دره‌ی تندیس های قشم که برای سفر کوله گردی در ایران بسیار مناسب است

نمایی از دره‌ی تندیس های قشم که برای سفر کوله گردی در ایران بسیار مناسب است

در ابتدایِ معرفی جزیره هرمز باید به این نکته اشاره کرد که از جالب‌ترین و اصلی­‌ترین نکات این جزیره‌ی کوچک با چشم‌اندازهای زیبا و رویایی‌اش، خاک قرمز رنگ خوراکی آن است. بیش از ۵۰ نوع سنگ را در این جزیره می­‌توانید پیدا کنید که نمونه­‌ی دیگری از آن در دنیا وجود ندارد. طبیعت بسیار زیبا و بکر جزیره هرمز از ویژگی‌های مهم آن است. این جزیره‌ی خوش آب‌و‌رنگ زمستان­‌هایی معتدل دارد. در سواحل آن امکان انواع تفریحات آبی برای مسافران فراهم است.

شاید اکثر گردشگرانی که به این جزیره سفر می‌­کنند تنها خاک قرمز رنگ آن را بشناسند، اما طبیعت چشم‌نواز این جزیره برای هر مسافری فوق­ العاده لذت‌بخش و از یادنرفتنی است. می‌توانید کوله‌تان را بر دوش بگیرید و از قشم‌گردی لذت ببرید. مسافرانی که اهل طبیعت هستند و ترجیح‌شان برای سفر، طبیعت گردی با یک کوله‌پشتی است در این جزیره این امکان برای‌شان وجود دارد که پیاده یا با دوچرخه دورتادور آن را بگردند. از مهم‌ترین جاذبه‌­های این جزیره که البته پیشنهاد می­‌شود با راهنمایان محلی به این مکان‌­ها بروید، «دره سکوت»، «غار مراقبه»، «غار رنگارنگ»، «کوه یخی» ادامه مطلب.

 بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.


مجله‌ی گردشگری جزیره ,گردی ,کوله ,طبیعت ,هرمز ,معرفی ,کوله گردی ,جزیره هرمز ,سفرها مناسب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

برترینا سئو تهران ملغمه yahirqogkwsf01 zuhause فروشگاه fbiswat هر چی که بخوای