معماری منظر

معماری منظر

راشل کارسون، بهار خاموش را با مقدمه‌ای مأیوسانه از بهاری آغاز می‌کند که در آن هیچ پرنده‌ای نمی‌خواند. گویی شهرهای ما نسخه‌هایی از داستان کارسون هستند.

حفظ و يا احيا سلامت و پايداريِ شرايط مناسب زندگی در شهرها، به لحاظ محيطي، داراي ابعاد مختلفي است؛ اساسي‌ترين آنان ايجاد و اصلاح ساختار سرزمين شهري و بازگشت به ارتباطي صحيح بين شهر و بستر طبيعي محل استقرارش (مولد سلامت) می‌باشد(امین زاده، 1387). بديهي است متخصص دخيل در اين رابطه، بخصوص معمارانمنظر، مسئوليت فزاينده‌اي در اين راستا بر عهده دارند.

تعریف منظر:

منظر از ریشه « نظر» است که« نظر» در فرهنگ دهخدا به معنای « نگریستن در چیزی به تأمل ، نگریستن ، مترتب حضور چیزی شدن، بینش ، فکر و رأی » آمده است. با این توضیح که «نظر» در اصطلاح منطق همان «فکر» است ( دهخدا ، 1377) معانی مترتب بر «منظر» عبارتند از «جای نگریستن و جدا از خوشایندی یا بدنمایی) نظر گاه جای نظر، دیدگاه، آنجا که چشم به آن افتد از روی، دریچه و یا جای بلند و مرتفعی که از آنجا اطراف را می‌نگرند» (دهخدا، 1377)

 

برای مطالعه ادامه مطلب به آدرس زیر مراجعه کنید:

استودیو معماری بوم تبریز



BOOM Studio Tabriz منظر ,معماری ,نگریستن ,معماری منظر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انحراف جنسی چنل گروپ | معرفی شبکه های اجتماعی هر چی کی بخوای گوشی دست دوم آل شادمهر | All Shadmehr New Things * نرده آلومینیومی ترکیه آکات فروشگاه ارزان لباس سرگرمی ورزشی خانگی آذرماه 1399