طراحی باغ  و ویلا معمولاً دو بخش از یک کلیت هستند که هریک دیگری ست. باغ  بدون ویلای درون یا کوشک میانی و ویلا بدون باغ اطراف آن به نظر نا تمام می رسد. در واقع طراحی باغ زمینه با ارزشی از تجربه زیبایی را در زندگی روزمره افراد ایجاد می کند که در کنار آن ویلا نقش ایجاد آسایش و تأمین خدمات را ایفا می کند.

ضرورت طراحی باغ

مشکلات زیست‌محیطی، اجتماعی و مالی احاطه کننده مناطق مسی پر تراکم که حدود 50 سال پیش به وجود آمده اند قصد از بین رفتن ندارند. ساکنین شهرهای پرتراکم با این مشکلات به طور جدی و به طور مداوم دست به گریبان هستند. از این رو غالباً به دنبال مفری هستند تا در گوشه باغچه یا فضای سبزی دلنشین اندکی آسوده و لحظاتی بدون استرس سپری کنند. به بیان دیگر در این دنیای پرتنش و اضطراب، ما نیازمند حضور فضاهای طبیعی در زندگی روزمره خود هستیم. تا ما را به زندگی به زندگی لذت بخش و آرام طبیعی بازگرداند. ما نیازمند به ساخت حیاط و باغ و باغچه  هستیم تا مارا بار دیگر به سلامتی و امنیت زندگی امیدوارسازد.

بوستانهای محلی موجود اغلب فضاهای مورد انتظار را تأمین نمیکنند . هرچند گاهی محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت هستند اما به طور عمده حس خلوت و ارتباط با طبیعت در کمال آرامش را برای مخاطبان تأمین نخواهند کرد. پارک و فضای سبز شهری که به عناوینی چون بوستان و باغ و . شناخته می شوند غالباً برای ورزشها یا ملاقاتهای دسته جمعی و تعاملات عمومی کارایی دارند.

برای مطالعه ادامه مطلب به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

 

استودیو معماری بوم تبریز


BOOM Studio Tabriz زندگی ,تأمین ,ویلا ,طراحی ,زندگی روزمره منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اینجا همه چی هست سورسکده computer دانلود برای شما موزیک جدید تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی